The Honeydew
PROF ENTRY LINKS
For you.
Monday, August 15, 2016 • 11:00 PM • 0 speak
Bismillahirrahmanirrahim.
Hello you! yes, you yang first i bagi baca ni.

*np Secret Love Song :) (dahnakhabisdahpun)

k saje je tu. (sebenarnya tak tahu nak mula mcam mana cehhh)


For all the things, aku tak taw nape tetibe rse nak menaip. Huhu. Sanggup plak aku bukak laptop semata untuk ini. Untuk ini? INI? whatttt. *tetibeblur *kmengarut

Actually, untuk SESEORANG. dan aku berharap dia baca ni.

You know what. Since dari awal aku dah dapat decide, org first aku paling fikir kau taw sape? Kau rasa? Ye, MESTILAH KAU. Puas aku fikir, aku rasa memang otak aku penuh dengan kau jelah senang cerita. Aku risaukan kau. Aku risau nak tengok reaksi kau bila kau tahu keputusan aku. Sepanjang Jumaat tu, aku pergi rumah kau, aku hanya mampu tersenyum tengok kau. Tengok betapa happynya kau haritu, mana mungkin aku sanggup tengok kau bertukar 180 dari happy--> sedih if aku bagitau kau masa tu jugak. Biarla aku pendam je rasa kesedihan ni at least aku nampak kau happy. Luaran nampak lain, tapi hati hanya Allah yang tahu betapa sedihnya aku.

Bila kau cakap sepanjang kita 'lost contact' ni, kau stalk ig twitter aku sume, kau rasa aku tak buat mende yang sama? Who says? Aku pun mcm tu beb. Aku pun stalk kau dgn harapan kau kembali mcm dlu, orang selalu muncul dlm group ws, yang happy-go-lucky. Tapi ya you know, aku faham. Aku kenal sahabat aku yang sorang ni macam mana. Kau perlu masa. Mcm aku mula2 terima jwpn yang aku harus memilih jalan yang lain dari kau yang mana aku tahu kita dah tak boleh get along together dah mcm sbelum ni. Tapi, aku fikir, kat sana InshaaAllah kau akan dapat kawan yang lebih baik, since aku kenal kau mcm mana, aku yakin kau akan dapat. At least aku tahu kat sana ada jugak orang yang kau kenal, dan aku mintak dorang jagakan kau untuk aku. Tipulah aku cakap if aku tak risau aku pulak mcm mana? yelah, takde orang kenal, masuk pulak komuniti yang majo bukan islam, mampu ke aku. But, i know, ini bukan masa untuk aku fikir because aku yakin, mesti ada Dia dah tetapkan untuk aku. And mcm tu la jugak aku fikir untuk kau. InshaaAllah aku tahu Dia dah set plan yang terbaik untuk diri kau.

Bila kau cakap kau nampak aku happy je. Who says? Kau nampak je aku mcm ni, tapi sebenarnya masa aku tulis blog sebelum ni, spnjang aku tulis tu aku ingat kau selain dari ayah aku.  Aku menangis habis2. Yes, i think you know. Betapa egonya aku, aku tak suke tunjuk aku mcm ni, so, apa pilihan aku ada? Tunjuk yang aku dah reda, yang aku dah boleh lupakan semua ni dengan harapan kau pun jadi 'kuat' macam aku but the truth is instead. Aku harap kau kmbali mcm diri kau yang dulu.

Bila kau cakap masa kau nak packing barang semua, apa2 pun mesti kau teringat aku. Kau rasa aku mcm mana? Setiap hari yang aku buat, mesti aku ingat kat kau. Hatta masa aku tgh buat preparation untuk ums even aku settle sorang2 aku tetap ingat kau. "mesti kau tengah buat ni mesti kau tengah ni sekarang......" ya, this is me. Aku cuma mampu berdoa spy Dia bagi kau ketenangan, Dia bagi kau rasa perasaan yang aku rasa, iaitu reda dan yakin dengan perancanganNya. I want you to feel the same.

Bila aku tengok barang2 yang sama ngan kau, mestila aku ingat kat kau, takkan aku ingat kat kambing pulak. hmmmm k aku tahu tak kelakar pun.
Bila aku tengok gallery gambar henset aku, kau rasa gambar sape paling banyak memenuhkan memori henset aku. Kau rasa?
Bila aku dengar lagu yang kau bagi, lagu yang kau suka. I cannot think someone else other than you. cewahhhh. sweet sgt nihh.. hmmm. takpe aku turunkan ego aku sikit demi kau.

Bila aku ingat balik sepnjang thun ni, sepanjang perjuangan aku untuk realisasikan impian aku sebelum ni, kau ada dengan aku. Aku rasa happy even aku half way je, aku still ada someone untuk wakilkan aku. and i'm glad that the person is you.

Bila harini aku nampak kau muncul, kau rasa apa aku rasa? Aku rasa lega... YOU FINALLY BACK, Alhamdulillah. Aku gembira untuk kau.

For the time that happened,, i always want to say thank you Allah sbb Kau dah bagi aku seorang sahabat macam ni. Dalam 6 tahun dah nak masuk 7 years dah pun, aku berpeluang untuk kenal kau, untuk kenal personaliti kau, aku belajar terima dan faham sikap kau, dan kau pun faham aku. And who know, spnjang aku jadi mcm mana aku skrg, kau pun ada sekali. So, i glad. That you. That you understand me a lot too.

Thanks for always being my partner,
for always being my place to i depend of, for hearing my problem, for knowing my personality and accepting me for who i am, for always make me feel i am dependable for you, for always believe me in everything. THANK YOU. Nothing other than this yg aku mampu cakap dah.

Because i know you can be a little stronger from me. Sebab aku tahu kau yang aku kenal akan jauh lebih baik dari aku. Kau akan melangkah jauh bila kau sedar betapa hebatnya kau bila kau bergantung pada Dia. :)

And, i.. ermmm.. kau tahu la kan aku.. hmm.. aku. hmm. sayang la jugak kau. hmm kott. but surely, you always be somewhere in my heart. oppss. kau boleh lupakan yang tu. HAHAHA.

Ya Allah, jagakan dia untuk aku sbb dia sahabat yang kau hadiahkan untuk aku.

especially for YOU. Yes you, IN❤
#umsjordansentiasadihati #almost7yearsandstillcounting

         "When it gets hard, i get a little stronger now i get a little braver now. 
And when it gets dark i get a little brighter now i get a little wiser now before i give my heart away" 🎶

-prof-



Thanks for reading, Honeydew


The Green Lover
Hello Honeydew♥
Prof Syamam here!

since19022016♡

Tick Tock




Honey Melons



Listen to me ?